Welke methode gebruiken we voor deze Ford Ka?
Als autoschadeherstellers hebben we een heel assortiment herstelmethodes tot onze beschikking. Bij deze Ford Ka hebben we gekozen voor: de hamer!
Als het materiaal van de auto het toelaat, kiezen we voor deze methode. Deze is namelijk relatief eenvoudig, we hoeven de lak niet te strippen zoals met puntlassen. Daardoor blijft het herstel voordeliger: voordeel voor de eigenaar van de auto! In de onderstaande video zie je twee verschillende manieren waarop we te werk gaan om een deuk te verwijderen.
Bij het vlakke paneel gebruiken we een zuignap om de deuk uit de auto te trekken. In het paneel waar een vorm is aangebracht, lijmen we een hulpstuk op de auto in de vorm van het paneel om de deuk in de oude vorm te krijgen. Vervolgens pakken we de hamer er bij. Dit doen we omdat het paneel anders terug zou kunnen springen in de gedeukte vorm. Met de hamer slaan we een structuur in het metaal, zodat het zijn nieuwe (of eigenlijk oorspronkelijke) vorm blijft houden.
Daarna volgt de auto de rest van het herstelproces. De auto wordt geplamuurd, geschuurd, in de lak gezet en weer afgemonteerd. Zo goed als nieuw, en klaar om weer met zijn eigenaar herenigd te worden!
Weijer weetje:
Deze methode kunnen we alleen toepassen als het metaal van de auto flexibel genoeg is. Is het metaal te dik en dus te stug, dan laat de zuignap of het hulpstuk los als we het proberen in vorm te trekken. Geen succes! In dat geval passen we wel de puntlasmethode toe.
Of bel NU 058-2886086
Klanten ervaringen
Een goed bedrijf alwaar je terecht kunt voor reparatie zoals uitdeuken, plaatherstel en spuiten van je auto.
Hans Meijer